30 Haziran 2018
YEKDER bünyesinde gerçekleştirilen ‘’Eğitim Atölyeleri’’ kapsamında ‘’Din Öğretiminde Film Okuma ve Din Öğretiminde Oyun’’ atölyeleri yapıldı. Derya Öncü Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Zümre Başkanı Tülay Akbulut ve beraberinde 11 öğretmen ile katılım sağlandı.

YEKDER bünyesinde gerçekleştirilen ‘’Eğitim Atölyeleri’’ kapsamında ‘’Din Öğretiminde Film Okuma ve Din Öğretiminde Oyun’’ atölyeleri yapıldı. Derya Öncü Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Zümre Başkanı Tülay Akbulut ve beraberinde 11 öğretmen ile katılım sağlandı. 


Din Öğretiminde Film Okuma 


Dr. Bilal Yorulmaz önderliğinde gerçekleştirilen atölyede Film Okumanın iki aşaması; ‘’Din eğitimine engel olarak sinema nasıl yer alır ve eğitimciler derslerde sinemayı nasıl kullanabilir?’’ başlıkları ele alındı. Türk-yabancı sinema dizi kültüründe yapılan algıların dikkate alınması gerektiğine vurgu yapan Yorulmaz, örnek sahnelerden kesitler sundu. Subliminal mesaj içerikli sahnelerin çocukların gelişiminde olumsuz yönde etkilediğini ve bunların, bilincin fark edemeyeceği hızda yerleştirilen yazı, görüntü ve sesten oluştuğuna dikkat çekti. Din Eğitiminde kullanılabilecek sinema ve videoların seçiminin bilinçli eğitimciler tarafından yapılması gerektiğinden bahsetti ve film önerilerinde bulundu. 

Din Öğretiminde Oyun


Oyun, insani ilişkilerde bağ kurmada en iyi yöntemlerden biridir. Atölyede eğitimde oyunların önemine vurgu yapan Dursun Ali Emecan, ''Oyun ve masal, insanın fıtri olarak ihtiyacıdır ve iyileştirme özelliği vardır.'' dedi. Bir eğitimcinin öğrencilerini daha iyi tanıyabilmesi ve aktardığı dersi daha verimli kılabilmesi için mutlaka destekleyici bir oyun üretilmesi noktasına önemle vurgu yapıldı. Sadece eğitimci ile sınırlandırılmayan bu metot, anne-babanın da çocuğu ile daha kaliteli vakit geçirebilmesini sağlayan en önemli araçlardan biri olduğundan bahsedildi. Atölyede ezbere ve dersi pekiştirmeye yönelik oyunlar deneyimlenerek öğrenildi.