06 Mart 2022
Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde sürdürülen “Öğretmen Atölyeleri” programının ikincisi gerçekleştirildi. 26 Şubat tarihlerinde düzenlenen “2022 Bahar Dönemi Öğretmen Atölyeleri” gün boyunca dört farklı atölye çalışması ile gerçekleştirildi.

İlk oturum olan “Çocuğun Gelişimi (3-6 yaş)” atölyesinde Hatice Kübra Baylan tarafından 3-6 yaş çocuğunun gelişim evreleri ele alınmıştır. Gelişim alanlarının incelenmesi ile başlayan sunum gelişimin temel evreleri üzerinde durularak devam etmiştir. Çocukları tanımak için bazı önemli yöntemler üzerinde de duran Baylan, 3-6 yaş çocuğunun başlıca özellikleri üzerinde durmuş ve katılımcılarla paylaşmış olduğu kitap önerileriyle sunumunu sonlandırmıştır.

Atölyenin ikinci oturumu olan “Okul Öncesinde Ahlak Gelişimi” atölyesinde Sümeyye Esra Köten Güçlü ile okul öncesi çocuğun ahlaki gelişim süreçleri ele alınmıştır. “Ahlak Nedir?” sorusuyla başlayan atölyede çocukların yaş dönemlerine göre ahlaki gelişim düzeyleri üzerinde durulmuştur. Atölyenin devamında duygular üzerinde duran Güçlü ardından Amerikada’da ve Türkiye’deki okul öncesinde ahlak eğitimi noktasındaki tutumlarını karşılaştırmalı olarak aktarmıştır. Son olarak katılımcılardan gelen soruların cevaplanmasıyla bu oturum sonlanmıştır.

Atölyenin üçüncü oturumunda Medine Münevver Çetinkaya tarafından “Sınıfta Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümler” konusu ele alınmıştır. Bu bağlamda “Sınıf Yönetiminin Boyutları” , “Sınıf Kurallarını Belirlemek”, “Davranım Bozukluğu” konuları üzerinde durulmuş ve katılımcıların soruları cevaplanarak oturum sonlandırılmıştır.

Son atölye olan “Oyunun İyileştirici Gücü” başlıklı atölyede Elif Konar Özkan tarafından oyunun çocuk üzerindeki etkileri üzerinde durulmuş ve birçok yönüyle ele alınmıştır. Bu bağlamda konu “oyunun bedensel değeri”, “Oyunun İyi Edicilik Niteliği”, “ Oyunun Eğitimsel Değeri”, “Oyunun Toplumsal ve Ahlaki Değeri” başlıkları altında değerlendirilerek katılımcılara aktarılmıştır. Atölyenin sonunda katılımcılara oyun ve kitap önerileri sunulmuş ve sorular cevaplandırılarak atölye sonlandırılmıştır.